Žuti most
S obzirom da se celi grad nalazi na desnoj obali reke Velike Morave i da kroz njega protiče reka Ravanica, koja se uliva u veliku Moravu, sasvim je logično što Ćuprija ima više mostova.
Neki od njih imaju istoriski značaj, neki su rezultat saobraćajne infrastrukture, ali su svi po svom izgledu veoma atraktivni za posetioce naše Ćuprije.
Na prilazu Ćupriji, nizvodno od novog železničkog mosta, ka ušću reke Ravanice, vide se ostaci „Latinskog mosta“, „Turskog mosta“, a dalje i još šest mostova, pre nailaska na gvozdeni most iz 1922. godine, koji je zbog svoje boje nazvan „Žuti most“.
Tokom 18. veka u Ćupriji je neko vreme bila i Austrougarska vlast ali nema dokaza da su oni pravili mostove na Velikoj Moravi. Tek mnogo kasnije , kao ratna reparacija, iz Austrije je stigla čelična konstrukcija mosta koji je zamenio konstrukciju drvenog mosta, sadašnjeg „ŽUĆKA“.
U toku 19. veka napravljeno je nekoliko drvenih i pontonskih mostova. Svi su se nalazili nizvodno od ušća reke Ravanice, na putnom pravcu iz Jagodine.
Zbog svega gore navedenog jedan od simbola našeg grada jeste upravo MOST, po kome nose naziv mnoge organizacije, udruženja i sportski klubovi, a po kojima smo poznati u zemlji i šire.
U našu priču o „Žutom mostu“ moglo bi da stane i više stranica, ali ne postoje tako slikovite reči koje bi mogle opisati sam doživljaj u njegovoj neposrednoj okolini.
Na mestu gde sada postoji gvozdeni „Žućko“ postojao je drveni most koji je sagrađen 1891. godine, a Velika Morava ga je u ledenoj poplavi 9. februara 1914. godine porušila. Privremeno rešenje je predstavljo pontonski most koji je sagrađen nakon završetka Prvog svetskog rata.
Tokom 18. veka u Ćupriji je neko vreme bila i Austrougarska vlast ali nema dokaza da su oni pravili mostove na Velikoj Moravi. Tek mnogo kasnije , kao ratna reparacija, iz Austrije je stigla čelična konstrukcija mosta koji je zamenio konstrukciju drvenog mosta, sadašnjeg „ŽUĆKA“.
Sorry, the comment form is closed at this time.